وبلاگ

انواع چرم طبیعی

کیف چرم طبیعی

انواع چرم طبیعی موضوعی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت:

تاریخچه چرم:

ابتدا با توجه به تاریخچه چرم در می یابیم که انسانهای اولیه برای حفظ بقای خود حیوانات را شکار کرده و از گوشت آنها برای غذا و از پوست حیوانات برای لباس و اسکان خود مانند چادر استفاده می کردند.چرم ها از انواع پوست حیوانات تولید می شوند، امروزه دیگر مانند زمانهای گذشته استفاده از چرم محدود به استفاده های روزمره انسانهای اولیه نیست، بلکه استفاده از چرم در صنعت پوشاک، کیف و کفش بسیار متداول شده است.چرم طبیعی به دلیل مقاومت بالایی که دارد همیشه ارزشمند بوده و هیچ گاه از مد نمی افتد و استفاده طولانی مدت از آن موجب نرمی و لطافت بیشتر آن خوهد شد.

با بررسی های انجام شده از آثار باستانی قبل از میلاد متوجه می شویم که ایرانیان از قدیمی ترین تولیدکنندگان چرم در جهان می باشند،حتی پادشاهان ایرانی نیز برای نوشتن فرمان های خود از چرم استفاده می کردند.در ایران از سال 1362 در شهرهایی مانند تهران،تبریز و مشهد شهرک های صنعتی تولید چرم راه اندازی شدند.

کیف چرم طبیعی

تشخیص چرم طبیعی از چرم صنعتی:

حال برای اینکه بتوانیم یک چرم طبیعی مرغوب و باکیفیت را بشناسیم ویژگیهای آن را بررسی می کنیم.

1-بوی چرم

چرم طبیعی و اصل بوی خاصی دارد و اصل بودن چرم را می توان از بوی زنده و شیرین آن تشخیص داد، در چرم مصنوعی این بو شبیه به بوی پلاستیک می باشد، البته ممکن است بعضی از فروشندگان از عطرهای مصنوعی برای بودار کردن محصولات چرم طبیعی استفاده کنند، بنابراین در هنگام خرید برای اطمینان خاطر از اصل بودن چرم  برندهای معتبر را انتخاب کنید.

2- ضخامت چرم

چرم ها معمولا هم به صورت نرم و هم به صورت خشک با ضخامت های مختلف به بازار عرضه می گردند،و یکدست نمی باشند،در حالی که این قضیه در مورد چرم مصنوعی بالعکس است چرم مصنوعی با دستگاه درست شده و کاملا یکدست می باشد.

3-لمس کردن چرم

هنگامی که یک کیف چرم طبیعی را در دست بگیرید و سطح آن را لمس کنید متوجه نرمی و لطافت آن خواهید شد و هنگامی که چرم اصل نباشد جنس آن بسیار خشک و سفت می باشد و قابلیت انعطاف پذیری ندارد.

تولیدی کیف چرم طبیعی

 

4- حرارت دادن چرم

اگر شما حرارت یک کبریت را نزدیک چرم طبیعی ببرید چرم بعد از سرد شدن مجددا به حالت اولیه خود باز می گردد ولی در یک چرم مصنوعی، چرم با حرارت به سرعت آب شده و بوی پلاستیک از آن بلند می شود.

گرچه امروزه با تولید چرمهای صنعتی  بسیار مرغوب، تشخیص چرم طبیعی از چرم صنعتی با استفاده از این چهار روش ساده کار بسیار دشورای است اما در قدیم از این روش ها برای شناخت چرم طبیعی استفاده می کرده اند و هنوز هم کاربرد دارد.

انواع چرم طبیعی:

چرم طبیعی از پوست مختلف حیوانات مختلف تولید می گردد از جمله:

1-چرم گاو

چرم گاو که با اسم چرم سنگین نیز شناخته می شود از بهترین های نوع چرم طبیعی می باشد،چرم گاو بسیار محکم و مقاوم بوده و ضخامت آن نسبت به دیگر چرم ها بیشتر است و یکی از پرکاربردترین های چرم برای تولید کیف و کفش و کمربند می باشد.

2-چرم بز

چرم بز یا همان چرم سبک،این نوع چرم طبیعی نسبتا لطیف و نرم بوده و استحکام بسیار زیادی دارد و در ضخامت های متفاوت و کیفیت های گوناگون تولید می شود و بسته به کاربرد آن با توجه به نوع محصول در انواع کیف و کفش عرضه می گردد.

3-چرم کروکودیل

چرم کروکودیل یک نوع چرم باکیفیت و لوکس می باشد و به دلیل برجستگی های روی آن ظاهری جذاب را به خود اختصاص داده است و محصولات تولیدی آن بسیار مستحکم بوده و عمری طولانی نیز دارند،و برای تولید انواع کیف های چرم و کیف پولهای شیک استفاده می شود و به عنوان چرم نیمه سنگین شناخته شده است.

کبف چرم طبیعی زنانه

 

محصولاتی که با چرم تهیه می شوند همیشه طرفداران زیادی داشته و برای اینکه متقاضیان آن بتوانند محصولات چرمی را با قیمتی ارزان تهیه کنند، می توانند آن را از تولیدی های چرم بدون واسطه خریداری کنند.

چرم ملل تولیدکننده محصولات چرمی درجه یک اعم از انواع کیف چرم اداری،کیف پول چرم مردانه،جاکارتی چرم مردانه،کیف چرم زنانه،کیف پول چرم زنانه،ست چرم طبیعی مردانه و زنانه،کیف لپ تاپ چرم وکیف دوشی چرم به شما این امکان را می دهد که بتوانید محصولات چرمی مرغوب را با قیمتی ارزان و کیفیتی بی نظیر همراه با گارانتی سلامت کالا خریداری کرده و استایلی خاص و متفاوت را تجربه کنید.