بخشی تولیدی چمدان و ساک مسافرتی در مجموعه ملل چرم آماده پذیرش سفارش‌های شما می‌باشد. برای مشاوره رایگان یا سفارش با شماره 88502500 تماس حاصل نمایید.

نکاتی برای خرید چمدان و ساک مسافرتی

خرید چمدان و ساک مسافرتی یکی از ملزومات اصلی سفر است که باید قبل از سفر به آن پرداخت. در خرید چمدان باید به نکات بسیاری توجه کرد. شرکت‌های بسیاری اقدام به تولید چمدان می‌کنند و همچنین چمدان‌های خارجی با برندها و مارک‌های مختلفی در بازار وجود دارند به گونه‌ای که در هنگام خرید چمدان و ساک مسافرتی ممکن است دچار سردرگمی شوید.

سفر حج یکی از مهم‌ترین سفرهایی است که ما مسلمانان در طول عمر خود انجام می‌دهیم. افراد بسیاری حتی بیش از یک بار در کل عمر خود به این سفر می‌روند. بدیهی است خرید چمدان حجاج یکی از ملزومات اصلی این سفر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مقاله قصد داریم نکات ویژه‌ای را در مورد انواع چمدان و ساک مسافرتی و همچنین در مورد چمدان حجاج و ساک حجاج برای شما مورد بحث و بررسی قرار دهیم. اگر قصد مشرف شدن به این سفر مقدس را دارید و هنوز اقدام به خرید چمدان نکرده‌اید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

کیفیت و قیمت در هنگام خرید چمدان و ساک مسافرتی

چمدان‌ها و ساک حجاج با قیمت‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسند و بازه این قیمت‌ها گاه از 100 هزار تومان تا یک میلیون تومان است. پس بهتر است قبل از اقدام برای خرید بودجه‌ی خود را مشخص کنید.

هرچند پرداخت بهای بیشتر لازمه‌ی خرید کالای با کیفیت‌تر است اما این اصل همیشه صحیح نیست که اگر کالایی را گران بخریم حتماً کیفیت بالایی داشته باشد. در مورد چمدان و ساک مسافرتی نیز این اصل صدق می‌کند. در بازار چمدان‌های خارجی با قیمت‌های سرسام آور وجود دارند که بعضی از فروشندگان آن‌ها را تضمین می‌کنند. اما باید بدانید که وارد کنندگان این چمدان‌ها هیچ گونه گارانتی و ضمانتی را بر عهده نمی‌گیرند. اما چمدان‌های تولید داخل این مزیت را دارند که علاوه بر داشتن قیمت مناسب‌تر، ضمانت‌نامه و گارانتی کتبی را هنگام خرید به خریدار ارائه می‌کنند.

با خرید یک چمدان و ساک مسافرتی که توسط یک تولیدی چمدان در ایران تولید شده است علاوه بر خرید کالای ایرانی می‌توانید خیال خود را از بابت گارانتی و کیفیت آن راحت کنید.

 

 

کاربری چمدان و ساک مسافرتی

چمدان‌ و ساک مسافرتی کاربری‌های متفاوتی دارند که باید در هنگام خرید چمدان به آن‌ها توجه کرد. برای مثال چمدان حجاج با توجه به کاربری آن باید سبک باشد و در عین حال بسیار جادار و بزرگ باشد تا علاوه بر وسایل شخصی سوغاتی‌هایی که حجاج برای خانواده خود می‌خرند در خود جای دهد. ساک حجاج یک گزینه‌ی مناسب است که می‌تواند جایگزین چمدان حجاج شود و علاوه بر وزن کم بسیار جادار است.

همچنین کاربری چمدان با توجه به این که برای خانواده طراحی شده باشد و یا تک نفره باشد متفاوت است. افراد بسیاری میل به تنها سفر کردن دارند لذا بهتر است چمدان کوچک‌تری تهیه کنند. برای افرادی که در حین سفر وسایل بسیار زیادی را با خود می‌برند خرید یک چمدان بزرگ و جادار الزامی است. البته چمدان‌های بزرگ مشکل حمل و نقل را دارند. هرچه یک چمدان بزرگ‌تر باشد وزن بیشتری نیز دارد. در هنگام سفر یا هواپیما وزن زیاد چمدان برای مسافران می‌تواند دردسر ساز باشد، زیرا هر شخصی وزن مشخصی بار را می‌تواند با خود وارد هواپیما کند و برای بیشتر از آن باید هزینه مازاد پرداخت کند.

اگر هنوز در مورد اندازه‌ی چمدان مطمئن نیستید، خرید چمدان‌هایی که دارای زیپ اضافه برای بزرگ‌تر شدن هستند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

شکل ظاهری چمدان و ساک مسافرتی

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید چمدان باید به آن توجه کنید، شکل ظاهری چمدان است. اندازه و ابعاد چمدان بسیار مهم است زیرا در هنگان استفاده از وسایل نقلیه، اگر چمدان ابعاد غیر معقول داشته باشد، شما را با مشکل مواجه می‌کند. ممکن است برای جای دادن آن در صندوق عقب ماشین دچار مشکل  شوید. همچنین چرخ‌های چمدان بسیار مهم هستند. برخی از چمدان‌هایی که چرخ ندارند برای جابه‌جایی در فرودگاه و ترمینال‌ها کاربر را دچار مشکلاتی می‌کنند. برای چمدان‌های بزرگ تر داشتن چهار چرخ امکان حرکت را راحت تر می کند.

جنس بدنه‌ی چمدان بسیار مهم است. باید این نکته را در نظر داشته باشید که وزن چمدان برای شما در اولویت قرار دارد و یا حفاظت از وسایل‌تان. در بسیاری از موارد چمدان‌هایی که دارای بدنه‌ی محکم‌تری هستند، وزن بیشتری هم دارند، لذا باید این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر نمی‌خواهید وزن چمدانتان زیاد باشد، باید در نظر داشته باشید که نمی‌توانید چمدانی با استحکام خیلی زیاد خریداری کنید.

البته در مورد ساک و چمدان حجاج این مسئله را باید مد نظر داشت که سفر حجاج سفر سختی نمی‌باشد و در اغلب موارد چمدان حجاج از فرودگاه مستقیماً به هتل حمل می‌شود. همچنین گاهان حجاج باید ساعاتی را در فرودگاه و جاهای دیگر منتظر بمانند. لذا خرید چمدان سنگین و با بدنه‌ی بسیار محکم برای آن‌ها توصیه نمی‌شود.

دسته‌ی چمدان یکی دیگر از مواردی است که در هنگام خرید چمدان باید به آن دقت کنید. بسیاری از چمدان‌ها دارای دسته‌های کوتاهی هستند که جابه‌جایی را مشکل می‌کند. هرچقدر دسته‌ی یک چمدان بلند‌تر باشد، امکان جابه‌جایی و حمل و نقل آن راحت‌تر خواهد بود.

رنگ چمدان نیز بسیار مهم است. افرادی که زیاد سفر می‌کنند قطعاً با مشکل کثیف شدن چمدان مواجه خواهند شد. این مسئله زمانی که رنگ چمدان روشن باشد بیشتر نمایان می‌شود و تبدیل به یک دردسر بزرگ خواهد شد. لذا برای این افراد بهتر است که چمدان‌هایی با رنگ تیره خریداری کنند.

 

 

قابلیت‌ها و امکانات چمدان و ساک مسافرتی

برخی از چمدان‌ها و ساک مسافرتی امکانات دیگر نیز مانند، زیپ افزایش حجم، ترمز، فرمان و همچنین قفل چمدان دارا می‌باشند. چمدان‌های دارای ترمز، در چرخ‌های جلویی دارای ترمز هستند که مانع از حرکت چمدان زمانی که آن را در حالت عمودی قرار داده‌اید می‌شود. فرمان چمدان در کنار دسته آن قرار دارد و با استفاده از آن می‌تواند به راحتی چمدان را به جهت‌های مختلف هدایت کرد. چمدان قفل دار بخرید زیرا این چمدان‌ها امنیت وسایل شما را بیشتر تضمین می‌کنند. البته روی چمدان هایی که قفل TSA ندارد، یک قفل به عنوان هدیه به خریدار می دهند. پس از قطعیت در تمام موارد نسبت به تست کردن قفل اقدام کنید زیرا در بسیاری موارد این قفل‌ها در کارخانه‌ها تست نمی‌شوند و امکان خراب بودن آن‌ها وجود دارد.

 


1-    عنوان محتوا: ساک مسافرتی، همسفر همیشگی شما در سفر
2-    کلمه کلیدی اصلی ساک مسافرتی
3-    کلمه کلیدی مرتبط چمدان مسافرتی، چمدان حجاج، ساک حجاج، چمدان مسافرتی حجاج
4-    خلاصه محتوا (50 تا 70 کلمه) داشتن یک ساک مسافرتی مرغوب و کاربردی از لازمه های هر سفری است. اما اگر این سفر به مقصد خانه خدا باشد، طبیعتا نیازمند ویژگی های منحصر به فرد دیگری است که در ادامه آن ها را با جزئیات توضیح خواهیم دارد. ساک مسافرتی حجاج با سایر چمدان ها تفاوت دارد…

 

سفر بدون ساک مسافرتی معنا ندارد!

ساک مسافرتی شاید از نظر تجربی یکی از لوازم ضروری سفر به حساب آید، اما از نظر روانشناختی نیز در دست داشتن چمدان و ساک مسافرتی همان حس و حال تعیین مقصد، سفر، هیجان، تخیل و بسیاری احساسات مشابه را بیدار می سازد. به همین دلیل هیچ سفری بدون حمل یک چمدان مسافرتی معنای واقعی کلمه را نخواهد داشت. البته طبیعتا این حس همیشه محتوای مثبت و شادی ندارد. سفر برای برخی از افراد یادآور لحظات خداحافظی و جدایی است. مطمئنا بستن ساک مسافرتی برای سربازی که عازم شهری دور از خانه و خانواده است، چندان که باید لذت بخش نخواهد بود. اما در هر حال بازهم نگه داشتن چمدان مسافرتی در دست او است که افراد را متوجه مسافر بودن وی می سازد. در نتیجه چه سفر برای اهداف خوب و سرگرم کننده و تفریحی باشد، چه مقاصد کاری در بر داشته باشد و چه با هدف جدایی و حال و هوای ناراحت کننده باشد، بازم هم شما به یک ساک مسافرتی با جنس مرغوب و فضای کافی نیاز دارید تا حداقل دغدغه ای از بابت حمل لباس ها و وسایل خود نداشته باشید.

بستن ساک مسافرتی حجاج، آرزویی که همگی در دل داریم…

ساک مسافرتی همیشه برای جدایی بسته نمی شود. گاهی اوقات چمدان مسافرتی خود را می بندیم تا به وصال برسیم. وصال نه با زمین و آدم های زمینی اش. ساک مسافرتی خود را برمی داریم تا به وصال خدایی برسیم که با آغوش باز منتظر ما است. طبیعتا حسی خوش آیندتر از بستن چنین چمدان و باری نیست. اما چمدان حجاج بایستی خصوصیات منحصر به فردی داشته باشد تا بتوانید تمام نیازهای زائران در این خصوص را پاسخگو باشد. یک فرد زائر که راهی سفر خانه خدا است بایستی وسایل ضروری، شخصی و بهداشتی خود را به همراه داشته باشد. این سفر طبیعتا بیشتر از چند روز به طول می انجامد و این افراد روزها در هتل مستقر خواهند بود. اما سفر حج متفاوت با تمامی سفرها است. نه فقط از بعد معنوی، بلکه از نظر وسایل مورد نیاز سفر نیز تفاوت هایی وجود دارد. حجاج به لباس احرام، پارچه سفید مخصوص، دمپایی روباز سفید و بسیاری موارد دیگر که ضرورات سفر حج می باشد. شاید شما در سفرهای عادی فراموش کنید یکی از وسایل یا لباس های شخصی خود را همراه خود بردارید، و این اصلا مشکل ساز نیست. شما می توانید به راحتی مسواک، لباس زیر و یا حتی کفش جدید تهیه کنید. اما لباس های مخصوص سفر حج و وسایل مورد نیاز آن در سایز و اندازه دلخواه شما چیزی نیست که بتوانید به راحتی در کشوری با زبانی متفاوت پیدا کنید. از همین روی به چمدانی نیاز دارید که بتواند با امنیت کامل، فضایی کافی و حمل آسان خیال شما را از این بابت آسوده سازد.

ساک مسافرتی و چمدان حجاج چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

۱- جادار بودن و فضای کافی: ساک مسافرتی حجاج بایستی به اندازه کافی بزرگ و جادار باشد تا بتواند تمامی اقلام و لوازم زائر را در خود جای دهد. از طرفی مقداری فضا نیز برای برگرداندن سوغاتی و خرید باقی بماند. بنابراین یکی از ضروریات ساک حجاج، جا دار بودن آن است.

۲- تمایز رنگ: رنگ متمایز چمدان مسافرتی حجاج با اینکه از ویژگی های جانبی است اما نمی توان اهمیت آن را نادیده گرفت. انتخاب رنگی متفاوت باعث می شود تا احتمال گم شدن ساک مسافرتی شما کمتر شود.

 

۳- قیمت مناسب: پرداخت هزینه مقطوع برای ساک مسافرتی کاری عاقلانه است. نباید چمدان بی کیفیت و خیلی ارزان قیمتی را انتخاب کرد چرا که احتمالا شما را در نیمه های راه تنها خواهد گذاشت! اما پرداخت هزینه ای بسیار گران نیز برای ساک حجاج کاری منطقی نیست! فراموش نکنید، چمدانی پر زرق و برق و گران اولین هدف سارقین است!

 

۴- حمل آسان: یک ساک مسافرتی خوب، باید در عین داشتن فضای کافی، امکان حمل آسان داشته باشد. نحوه نگهداری ساک و یا چمدان باید به گونه ای باشد که وزن زیاد محتویات آن کمترین آسیب را به فرد وارد کند.

۵- سایز مناسب: سفر به مکه از کشور ما با هواپیما صورت می گیرد. بنابراین شما بایستی ساکی در سایز و اندازه مناسب انتخاب کنید تا با شاخص های اندازه گیری شرکت هواپیمایی همخوانی داشته و در تاکسی و سایر وسایل نقلیه نیز به راحتی قابل انتقال باشد.

 

۶- دوام و کیفیت: جنس پارچه و متریال به کار برده شده در ساک و چمدان مسافرتی بسیار مهم است. استقامت، سبک بودن، ضد آب بودن، ضخامت پارچه و بسیاری موارد دیگر بایستی درخصوص کیفیت و ساختار چمدان یا ساک دستی مورد توجه قرار گیرد.

 

۷- ظاهر و زیبایی: با وجود مسائل زیادی که در خصوص چمدان حجاج مطرح کردیم، زیبایی و ظاهر آن نیز حائز اهمیت می باشد. شما بایستی از داشتن و حمل آن احساس خوشایندی داشته و لذت ببرید.

۸- برچسب نام: ساک مسافرتی حجاج بایستی حتما این امکان و فضا را داشته باشد که بتوان با کاغذ یا برچسب کاغذی نام زائر بر روی آن متصل شود.  البته نه فقط در سفر مکه بلکه در تمامی سفرها به خصوص آن هایی که با کاروان یا تورهای گروهی صورت می گیرد، بایستی چمدان شما دارای نام، مشخصات و حداقل یک شماره تماس باشد که در صورت مفقودی به راحتی قابل دسترسی و پیدا کردن باشد.

 

با این اوصاف می دانیم که بدون یک چمدان و ساک مسافرتی هیچ سفری قابل برنامه ریزی نیست. اما هر ساک یا کیفی نیز مناسب سفر نخواهد بود. علی الخصوص در سفر حج، زائرین بایستی ساک مسافرتی مخصوصی به همراه داشته باشند که از قابلیت های خاصی برخوردار باشد. همچنین به نکات مهم در انتخاب چمدان حجاج اشاره کردیم که شامل موارد زیادی بود. اما برای کلام آخر به شما پیشنهاد می کنیم تا از ساک و چمدان های کاربردی و مرغوب چرم ملل برای سفرهای خود استفاده کنید تا سادگی، قیمت مناسب، کیفیت عالی و طراحی زیبا را یکجا در کنار هم داشته باشید. ملل چرم با تنوع بسیاری که در طراحی محصولات خود دارد، انتخابی بسیار معقول و زیبا را برای شما به ارمغان می آورد و همین امر سبب می شود تا سفرهای به یادماندنی و خاطره انگیزی را تجربه کنید.